Sommarboktips!

Hej! Veckens boktips är De kom från norr och Skumtimmen. De kom från norr handlar om en flicka och hennes hund som lever på vikingatiden. En dag blir byn som flickan bodde blev överfallen av vikingar! Skumtimmen: En dimmig sensommardag i början av sjuttiotalet försvinner en liten pojke på norra öland utan några som helst spår. I dagar & veckor letar familjen, polisen & frivillliga efter honom. Mer en tjugo år senarefår pojkens mor Julia ett  oväntat samtal från sin far, sjökaptenen Gerlof Dvidsson. Han har fått ett brev utan avsändare med posten. Brevet innehåller en lite pojkens sandal. Julia återvänder motvilligt till barndomsens ö & sin åldriga far. Först nu får hon höra talas om en mytomspunnen ölänning, Nils kant, som en gång satte skräk i hela bygd. Han är död och begraven sedan länge, långt innan Julias pojke försvann. Ändå finns det de som har sett Nils kant. Han sägs  ibland vandra på de öländska alvartaret i skymningen. I skumtimmen.

Kommentarer
Postat av: Inger Johnsson

Jag skulle gärna vilja läsa De kom från norr.

Kan man låna den på biblioteket?

Jag blev mycket glad när jag såg denna bloggen.

Nu kan man se fram mot att få bra tips.

2010-06-23 @ 19:58:05
Postat av: Anita Karlsson

Tack för tipsen! Jag blev riktigt sugen på att läsa Skumtimmen. Hoppas jag hittar den i sommar!

2010-06-23 @ 21:11:23
Postat av: Linda

Tack för tipsen! Jag ska läsa De kom från Norr. Låter så spännande. Jag kan också rekommendera Skumtimmen. Väldigt bra.

Ett boktips: Gårdarna runt sjön".



2010-06-24 @ 07:51:08
Postat av: Janne

Vilket bra tips!

2010-06-24 @ 14:16:14
Postat av: Mia

Tack för lästipsen! Jag kan rekommendera Skumtimmen som Johan Theorin skrivit. En mycket bra bok. Han har också skrivit Nattfåk som är en bra bok. Vill gärna läsa De kom från norr. Vem har skrivit den boken?

2010-06-28 @ 10:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0